ABOUT



autentik folgt der Vision, WISSEN zum Ausgangspunkt für das ONLINE SHOPPING und die ONLINE KOMMUNIKATION zu machen.

Als StartUp hat autentik sowohl KONZEPT als auch die TECHNOLOGIE für die Umsetzung von EVERYTHING CONNECTS bei der Modellierung und Präsentation von Wissen geschaffen.





MORE




Mit der VISUALISIERUNG VON WISSEN und der Anwendung von EXTENDED KNOWLEDGE bei der WISSENS-MODELLIERUNG wurden die konzeptionellen Voraussetzungen für die Umsetzung von EVERYTHING CONNECTS geschaffen.






Da es weder die Tools noch die Wissensmodelle für die strukturierte Visualsierung von Wissen gab, wurden von dem autentik TEAM mit der Entwicklung der DATA MAP TECHNOLGIE und der ONTOLOGIEN notwendige Voraussetzungen geschaffen.






autentik bietet wissensbasierte PRODUKTE & SERVICES zur nachhaltigen Ergänzung und Optimierung von Web-Anwendungen.







Das wissensbasierte KONZEPT ermöglicht intuitiveres KNOWLEDGE BUILDING, intelligenteres SHOPPING und effektivere KOMMUNIKATION




IDENTITÄT

Das in den autentik ONTOLOGIEN behandelten THEMENSPEKTRUM ermöglicht eine umfassende Darstellung der IDENTITÄT in ihren Zusammenhängen.





MORE


PRODUCT IDENTITÄT

autentik Identity, Product Identity

Aus Sicht von autentik reicht es nicht aus, sich bei der Darstellung der Produkt Identität / - Authentizität auf numerisches IDs und QR-Codes zu beschränken.

Vielmehr sind FUNKTION und TECHNOLOGIE im Zusammenhang mit Aspekten wie STIL, DESIGN und NACHHALTIGKEIT zu berücksichtigen, wenn es um Identität, Authentizität und Einzigartigkeit von Produkten geht.



EXPLORING IDENTITY

Der EXPLORE BUTTON bietet die Chance, die Identität von spezifischen Web-Objekten semantisch differenziert zu präsentieren und den Anwendern die Möglichkeit zu geben, sie über die Visualisierung der Zusammenhänge in der DATA MAP intuitiv zu erforschen.



autentik | MOVEMENT



Since it makes sense for all parties to realize EVERYTHING IS CONNECTED by connecting their data, their knowledge and their media to the 'collective knowledge', autentik has the potential to become a movement that changes consumer culture.





MORE


REASON WHY

autentik Movement, Reason Why

SUSTAINABILITY in connection with the use of products and media is hindered by the dominance of nowness by which the Internet is characterized. Skill, inspiration and prior knowledge are required to find what is being searched for.



MANIFESTO

autentik Movement, Manifesto

The autentik MANIFESTO is about to overcome the limitations of the internet, resulting from the dominance of nowness in content and the commercial interests of search service providers, by building a collective knowledge base.



EXPERTS & AFICIONADOS

autentik Movement, Experts, Aficionados

The 'real' experts and aficionados are not only nationally but also internationally networked. Having a platform that offers them the opportunity to build a central, collective knowledge base in collaboration with manufacturers is seen by them as an enrichment.



BRANDS / MANUFACTURER

autentik Movement, Brands

The multiple benefits for manufacturers of using autentik as an online reference to accompany the CUSTOMER JOURNEY and present the BRAND HERITAGE will lead to the majority integrating their data and media into the autentik knowledge network.

The provision of data on product and brand history creates the ideal framework conditions for providing BRAND COMUNITY with 'professional' support.



MEDIA

autentik Movement, Media

On the supply side, the media industry lacks a knowledge base that is suitable for structuring the enormous supply in such a way that users without inspiration or prior knowledge can find suitable media for them straight away.

Though even the media industry is strongly characterized by the dominance of the present, the archives are full of 'poorly tagged' but 'timeless' media that can ideally complement the collective knowledge on autentik.



CULTURE ECONOMY

autentik Movement

The cultural industry thrives on ephemeral events.

Once an event (exhibition) is over, only fragments can be found on the Internet. By integrating the events with their objects, actors, topics and media into the knowledge network, a broad audience can be given the chance to visit and experience them virtually.